Vores retningslinjer

Sådan foregår vores møder

I dAAint varer et møde fra søndag til lørdag, næsten en uge! Dette hænger sammen med at dialogen foregår via mail, og at deltagerne bor i forskellige tidszoner. 

Vores sekretær rundsender om onsdagen en mødekalender med oversigt over de følgende uger og evt. efterlysning af mødeledere til ledige datoer. Om søndagen indleder den frivillige mødeleder så mødet ved at sende indledningen rundt til alle med opfordring til at dele om ugens emne eller om, hvad der iøvrigt måtte være ønske om.

Om lørdagen afsluttes mødet, og ordet er frit indtil det nye møde bliver indledt om søndagen. I dAAint har vi vedtaget at emnet for 1. søndag i måneden er et af AA’s 12 trin (det trin som svarer til månedens nummer), og for 3. søndag i måneden benyttes tilsvarende en af AA’s 12 traditioner som emne. 

Denne plan giver deltagerne mulighed for i løbet af et kalenderår at få et godt indblik i AA’s vigtigste begreber.

De andre søndage vælger ugens mødeleder et emne.

Vores Retningslinier

Et sådant møde kan kun afvikles, hvis gruppens medlemmer følger visse retningslinier eller spilleregler, som vi her skal gå nærmere ind på :

Generelle retningslinier :

  1. Ligesom ethvert andet AA-møde, er dAAint-mailgruppen baseret på et ønske om at vi kan hjælpe og støtte hinanden i at leve et ædru liv.
  2. På dAAint møderne deler vi erfaring, styrke og håb.
  3. Der forventes at du benytter en almindelig pæn og høflig omgangstone. Møderne på dAAint er ikke en åndelig diskussionsklub.
  4. Det drejer sig ikke om at overbevise andre om egne holdningers og synspunkters fortræffeligheder. Personlige henvendelser af den art må foregå på private mails og udenom dAAint.
  5. Du kan føle dig stødt og såret, men du kan ødelægge lige så meget ved at fortsætte i samme spor. Der er folk der har været her i gruppen i årevis, og du må stole på at der bliver taget hånd om problemet.
  6. Vi er alle alkoholikere her, men respekt, kærlighed og tilgivelse er byggestenen til et nyt og ædru liv.
  7. Vi må i særlig grad være opmærksom på anonymitetskriteriet !!
    Derfor:
    a) Undgår vi at printe indlæg ud.
    b) Sletter vi indlæg indenfor rimelig kort tid.
  8. Dine indlæg til gruppen må ikke indeholde andre adresser end gruppeadressen og emnefeltet må ikke være tomt. I begge tilfælde, hvor der er flere adresser eller emnefeltet er tomt, afvises indlægget af vores server. Deler du om ugens emne kan du blot i emnefeltet anføre "ugens emne" eller forkortet "UE".

Der må ikke anvendes grafik og vedhæftede filer i mails til dAAint af flere grunde. Dels er der risiko for virus, og dels har nogle medlemmer mindre hurtige forbindelser. Husk vi har medlemmer i mange lande. Med grafik menes der, at man ikke må sende billeder, indsætte baggrunde eller bruge tegninger i mails. Det er dog tilladt at bruge formateret tekst.

Retningslinier under mødeafviklingen :

Under et møde, der varer næsten en hel uge, sker der en del. Nye medlemmer kommer til, eller et medlem har behov for at sørge gruppen til råds omkring et problem. Derfor er det også muligt at dele andet end ugens emne. Brug betegnelsen UFE : (uden for emne) og skriv hvad du ønsker at dele om. Så kan alle i gruppen se, at det ikke hører sammen med ugens emne.